Kenapa Saya Suka Oh! Media Network

1:36 AM / by Pojan

Anyone can be a blogger, sama ada diorang aktif or not dan definisi aktif? Berbeza mengikut pandangan masing-masing. Ada yang kata aktif itu adalah post on a basis, seperti satu post setiap hari, or satu post setiap minggu. Ada jugak yang kata aktif blogging is selalu mengikuti perkembangan blog yang korang follow dan selalu beri komen setiap kali ada post baru. Oh yeah, tidak dinafikan ada yang buat macam tu ^ Bagi aku, salah satu definisi aktif aku adalah join contest yang dianjurkan oleh blog yang difollow. Oh yea! Kali ni aku nak join contest yang dianjurkan oleh Oh! Media Network. Btw korang leh join it for free! Kenapa nak tunggu lagi, cepat-cepat cekidaut Fanpage Oh! Media first!

Nak join jugak? Tengok post from Oh! Media kat bawah ni :



Buat pertama kalinya, pihak OH! Media akan membuat satu contest khas yang menyeru anda yang mempunyai blog untuk sama-sama tampil mengambil bahagian. Contest ini sangat mudah dan syarat-syaratnya adalah seperti berikut.

1. Sertai lebih 220 ribu Followers di Oh! Media di Facebook
- http://facebook.com/ohmedianetwork

2. Buat satu entri di blog anda bertajuk “Kenapa Saya Suka Oh! Media Network” dan di dalam entri anda (tidak kiralah berapa panjang pun), anda perlu menyertakan sekurang-kurangnya 5 point kenapa anda menggemari Oh! Media Fanpage di Facebook. Dan pastikan anda menyertakan link untuk pembaca klik terus ke fanpage kami.

3. Sertakan sebarang screenshot fanpage Oh! Media atau gunakan profile picture Oh! Media di Fanpage. Jangan biarkan entri anda tanpa sebarang gambar (bosan = tolak point)

4. Selepas publish, hantarkan email anda kepada kami melalui support@ohmedia.my dengan subjek “Penyertaan Contest Oh! Media”.
Selesai semua ini, anda telah berjaya menyertai contest yang kami adakan ini. Kami akan menyemak semua pernyertaan yang dihantar dan 10 pemenang utama akan menerima hadiah dari pihak kami berupa:





Hadiah Pemenang 1 hingga 3
- 1 set mug limited edition Oh! Media.
- 2 set perfume Semerbak sumbangan Semerbak Perfumes.
- Promosi link blog anda di Oh! Media Fanpage (kini melebihi 220,000 ahli).
Kesemua hadiah berjumlah RM450 untuk setiap seorang.
Hadiah pemenang 4 hingga 10
- 1 set perfume Semerbak sumbangan Semerbak Perfumes.
- Promosi link blog anda di Oh! Media Fanpage (kini melebihi 220,000 ahli).
Kesemua hadiah berjumlah RM400 untuk setiap seorang.
Biarpun anda bukanlah antara 10 pemenang bertuah, anda tetap akan menerima hadiah berikut. Jadi jangan takut untuk menyertainya.

Penyertaan selebihnya (Saguhati)
- Promosi link blog anda di Oh! Media Fanpage (kini melebihi 220,000 ahli).
Jumlah hadiah berjumlah RM300 untuk setiap seorang.

Satu penyertaan paling awal diterima walaupun anda tidak menang
- Menerima 1 set perfume Semerbak sumbangan Semerbak Perfumes.
- Promosi link blog anda di Oh! Media Fanpage (kini melebihi 220,000 ahli).
Kesemua hadiah berjumlah RM400 untuk setiap seorang.

Tarikh tutup contest mudah ini adalah pada 31 Disember 2010 jam 11:59 malam.

Da tak lama da tarikh tutup contest, cepat-cepat join weh!

So back to business, kenapa saya suka Oh! Media Network?

SATU Oh! Media seringkali memaparkan content yang fresh mahupon sangat fresh! This is so useful kalo korang seorang yang sentiasa mahukan post with fresh content. O yea, I always want fresh content^^ Especially those on awesome cars' plate numbers.


DUA Oh! Media selalu menghiburkan hati dengan content yang bapak awesome! Yes sangat awesome! Setakat yang aku baca semuanya awesome even kalo korang asyik sangat tunggu post baru sampai bosan, just cekidaut post lama dan post tu tetap awesome, Perghh.



TIGA Oh! Media ada komentar-komentar yang sangat awesome! Yes, true story. Ada yang berebut-rebut nak dapat 1st, 2nd, 3rd. Ada jugak yang memuji ke-awesome-man post oleh Oh! Media. Ada jugak yang memberi pandangan dan idea yang bernas tentang isu dalam post. Walau macam mana pon komen-komen yang diberikan, semuanya awesome and should be given a round applause! Komen-komen ni juga la yang help me understand better about present world and I'm grateful for that.



EMPAT Oh! Media punya ramai fans. I mean, sangaaaaaat ramai. Dari sini kenalan blogger aku semakin ramai. Sebagai blogger of coz akan ada kenala blogger kan? (tipu la kalo takdak) Dan bila da ada ramai kenal blogger, ada banyak la blog untuk aku blogwalking. So, 200,000++ fan? Even if 10% of the fans are blogger would still be too much for me to blogwalking! Thanks Oh! Media Network.



LIMA Oh! Media turut mengadakan benda yang aku amat suka. Cuba teka apaaa? Yeah! Contest! Contest bukan saja simple dan menarik, malah menawarkan hadiah yang superb awesome! This time punya contest? Buatkan aku lagi suka Oh! Media Network! FTW!!




Sekali lagi, jangan lupa untuk melawat dan like Fanpage Oh! Media Network

psst : bila la nak bukak sem ni? tak sabo nak sambung study! O yea!

.

ShareThis