CREATIVE! Iklan Krismas

3:01 PM / by Pojan

Selamat Menyambut Krismas kepada yang beragama Kristian. Hari aku bangun awal pagi dah pikir nak buat buat apa untuk isi masa lapang. Alih-alih mak aku suh aku hantar keta kat membe dia yang mai langkawi. So, aku pon buat la keja tu dulu. Skarang dah tengah hari baru aku terasa nak buat post sempena Krismas ni.


Pagi ni sebelum aku keluar buat keja aku sempat tgk satu web that post about creative adds sempena Krismas. Sure sangat la iklan ni semua bukan Malaysia yang punya. Bukan nak mengata tapi sangat jarang nak tengok iklan yang kreatif made in Malaysia by Malaysian. Harap iklan ni memberi ikhtibar kepada orang yang berkaitan to make more creative adds. Cekidaut!

Christmas Tree Ball origami


Aku tak tau kenapa benda ni dipanggil origami, but let it be so. Almere Vandaag bagi benda alah ni sempena perayaan Krismas. Arahan untuk buat origami ni turut disediakan. A simple 2 step instruction untuk siapkan origami ni  (I wouldn't call these steps) and you can enjoy it!


"Our Christmas present for you: 75 Euro bonus if you buy a set of snow tires"

Korang nampak tak ada apa kat tayar ni? Yes, a christmas tree! Iklan ni dibuat oleh Mercedez Benz sempena christmas Krismas. Cool!


Satu iklan dari negara jiran, Singapore. Kenapa kita tak ada banyak iklan kreatif macam ni?


Bila aku tengok iklan ni, mula-mula aku tak rasa mesej yang nak disampai clear enough. Tapi bila aku nampak lambat KitKat kat bawah tu baru aku pikir," Santa Claus pon kena rehat jugak kadang-kadang". Biar la Santa Claus tu really wujud ke tak, yang penting iklan ni sempoi!


 Another adds from Singapore. Possible kah untuk asah pensel guna sharpener tu smpai keluar pokok krismas? Aku dulu pon tiga kali pusing pensel dah patah pensel. Sebab tu tak guna dah sharpener ni sampai sekarang -__-


 Ok iklan ni memang mengundang aku untuk ke McD dengan segera. Anyone?


This one is awesome! Sekali tengok dah tau iklan ni ditujukan untuk sapa. All i can say that this adds is so true!


Another creative adds...or I would rather say controversy? One would think a HP laptop for the present but another 99 people would think....well you know!

Cukup dengan iklan. Walaupon da petang masa aku tulis post ni, masih tak terlambat untuk skali lagi mengucapkan Selamat Menyambut Krismas! Have a fabulous day

source Oddee

psst : sapa-sapa tau penyelesaian untuk masalah iPhone tak leh sync ngan laptop?

.

ShareThis