Talent Search datang lagi!!

2:24 PM / by Pojan

Mood : Hepi sedikit, letih
Doing : Report fizik
Thinking : "Best nya kalo arini cuti"
Eating : Sirap bandung buluh perindu
Drinking : Ayam, sayur, n telur masin buluh perindu


Assalamualaikum dan selamat sejahtera blogger sekalian.


Pelbagai event berlangsung dalam UTP dan kali ni, Talent Search adalah antara yang terhot buat masa sekarang. I bet ramai yang akan menghadiri talent search pada malam 23 oktober nanti kan? Jangan nak tipo la kalo x ramai.


Namun persoalannya, wajarkah event sedemikian rupa diadakan? Kita tanya pendapat beberapa random person:


1: "Dia nak buat macam Euphoneus, tp x sama"
2: "Tak patot, tak patot"
3: .....(middle-like finger)
4: "mengarot btol, ada menari-menari, menyanyi- menyanyi, apekah?"
5: "Talent search?" [...]






Namun, ada jugak pihak yang telah mengambil langkah yang Pojan rasa memang patot diambil. RM telah menyebarkan risalah dalam bentuk kartun, di mana kartun yang dilukis adalah untuk menyedarkan bahawa hiburan dalam Islam adalah dibenarkan namun perlulah mengikut cara yang dibenarkan Islam.





kartun terbabit


Ada pihak mengatakan RM anti talent search. Mereka menyebarkan risalah ini untuk menghalang student daripada turut serta. Tapi pada pandangan Pojan, mereka tidak anti, namun mereka berpegang kepada yang benar dan mereka tidak menghalang namun mereka ingin memberi kesedaran. It's up to you how to interpret it but this is only my opinion.


Berikut antara quote yang agak menarik dan berkaitan dengan event seperti Talent Search:


"Nak pergi xpe, asalkan ko x lalai, tapi, boleh ke ko x lalai?"


"kalo aku x mati, aku akan kata, Ape ni RM? Aku pon nak enjoy jugak. Tapi sayangnya, aku akan mati, jadi aku tidak akan pergi ke tempat sedemikian dan aku sokong RM"


Jadi, adakah anda akan pergi atau tidak? It's up to you


Nak bisik: Kawan-kawan Pojan suma x pegi^ (setakat yang Pojan tanye ah)

ShareThis