Pokok-pokok V1

8:45 PM / by Pojan


Pokok oh pokok~ korang tau pokok-pokok kat v1 ni banyak sangat dah berjasa kat penghuni v1 mahupun komuniti seluruh dunia. Kenapa? Banyak sebabnya dan antara yang visible dengan ketaranya adalah pokok2 ni menyediakan shadow yang redup sekaligus menjadikan laluan-laluan di bawah pokok2 ni menjadi pilihan universal^^ antara aktiviti2 yang sesuai dilakukan di bawah pohon2 rendang ini adalah picnic, senaman ringan, maen psp, maen laptop, mahupon yang ingin berlatih maen alat muzik (tapi dinasihatkan supaya anda cekap dulu bermaen alat muzik sebelum melakukannya)

Namun, itu bukan semua, pokok2 juga berfungsi sebagai pengimbang peratusan oksigen dan carbon dioksida dalam udara sekeliling seluruh Bumi. Oksigen amat penting kepada pemain2 futsal yang rajin seperti Amad, Khai, Don, Din, Fared pendek. Tidak lupa kepada yang berlubang idung besar, mustilah memerlukan lebih oksigen, so trimas pokok!!

Dan sebab yang ketiga yakni yang last dalam blog ni, pokok2 juga dapat mencantikkan lagi panorama sesuatu tempat, dan tidak ketinggalan pokok2 juga dapat menenangkan fikiran dan mewujudkan perasaan aman dan tenteram, sekaligus menjadi alternatif terapi. Panorama yang menarik amat sesuai untuk mereka2 yang suka melukis mahupon mengambil gambar nature.

In the nutshell, kita semua tidak calculate mana2 bangsa, gender, mahupon agama, perlu bersyukur kepada tuhan dengan nikmat yang diberikan ni walao dengan apa jua cara sekalipon agar nikmat ini teros dinikmati generasi sekarang dan generasi future!!!

ShareThis