More colours^^

5:11 PM / by Pojan

:-@ - screaming

Yeah, lama x tulis blog nih, sebenarnya banyak sangat benda bes nak share, tapi disebabkan streamyx utp tak btol jap, x dapat nak surf langsung~ bengang btol!!

Yup, kalo sesape perasan, aku punya post sekarang disertakan bersama smiley^^ yang menunjukkan 'emosi' aku masa menulis nih (kononnye la) Pape pon, aku share la beberapa story yang aku nak kongsi ;p

8/03/2009
Bebudak mekanikal jan09 melawat bait al-amin, rumah anak-anak yatim dan orang miskin
malam sebelum tu dapat msg kata kena berkumpul sebelum pkol 7 pg, dalam hati aku "dugaan BESAR ni!"

Tapi rilek ja^^ aku maintain ja bangun awal, kol 6 camtu. Pendek cite sampai kat bait al amin tu, kami disambut mesra ahli-ahli bait al-amin termasuk abi dan ummi (tu aku gelar dalam hati aku) Macam dalam setiap program, adalah opening ceremonynya. Abis opening tuh, mulalah slot pertama, slot motivational talk^^ Penceramah x dijemput pon, sebab dia pon diwajibkan untuk turut serta dalam program ni, amir fahmi namanya, YB kami panggil. Sebab? Lagaknya seperti YB la.... Lupe lak, ahli-ahli bait al-amin ni suma dalam umur 6-17 tahun (rasanya) Point2 yang disampai YB memang sangat berkesan dalam membina insan cemerlang, tapi cara penyampaian macam untuk bebudak U!! So, agak-agak apa yang jadi? Suma budak mulalah wat keja masing-masing, x terkecuali bebudak mekanikal^ (kami pon mengantuk dowh)

Habis 'ucapan' YB, ada plak talk by siswi meki, 4 flat namanya (asal lak?) yang ni bes sket^ ada video upin ipin ngan adiah choki2, bila sesi soal jawab, yang abg2 ngan kakak2 plak yang nak jawab^ overall bes la jgk motivational talk tuh

Lepas Zohor mulalah slot yang aku ske sangat^^ games^ x pnah lepas kalo ada slot ni, kna join. Game first adik-adik kami main ialah.....isi air dalam botol (dgr senang kan?) yela, celup span pastu perah dalam botol, sampai pnuh^ (hah, senang lagi?) yela game ni biasa ja.

Game kedua ni plak men cari gula-gula dalam tepung (dgr senang jgk?) guna mulut (senang lagi?) Xpe la game ni bes kalo orang buat kita tengok ja^ lagi bes bila adik2 tu amik tepung baling kat budak2 meki (paham2 je la, aku skali kena~)

Next, game baling-baling belon and sambut ( senang jgk ke?) mustila belon tu penuh air, baru bes^ ye la, mula-mula budak memang men pon, pastu.....men ngan faci plak (aku kna jgk ar~)

Masa yang lain tengah penat melayan adik2, ada jgk yang tengah bekerja keras wat keja len, sketch mural, bak kata bebudak engine^^

Last skali acara penutup, dengan kata-kata semangat daripada abi, n rep klas mekanikal, semua pon epi ja nak naik bas, balik^^

ShareThis